Tulevia tapahtumia 2020

Helmikuu

Vuosikokous tiistaina 25.2. klo 18 Karnaisten ABC:lla. Käsitellään sääntömuutosta. Kokouksen jälkeen noin klo 19 biologi, toimittaja Riku Cajander kertoo ilmastoystävällisestä puutarhasta.

Maaliskuu

Torstaina 26.3. klo 17 puutarhuri Esa Aaltonen neuvoo omenapuiden leikkaamisessa Lohjan Museon puutarhassa.

Huhtikuu

Mahdollisesti puutarha-aiheisia luentoja. Odotamme varmistusta luennoitsijalta.

Toukokuu

PERUTTU.Lauantaina 9.5. vierailemme “Kotipuutarha Versoo”-tapahtumassa Konepaja Brunossa Helsingissä https://www.kotipuutarha.fi/versoo/

PERUTTU.Maanantaina 18.5. retki Kiskoon Siimeksen puutarhaan https://www.puutarhasiimes.fi/. Kellonaika täsmentyy myöhemmin, illalla kuitenkin.

PERUTTU.Lauantaina 23.5. yhdessä Lohjan Kylät ry:n kanssa retki Hirvensalmen taimistolle.

PERUTTU.Toukokuun loppupuolella pihakävely Ilse-Maj Varsikon pihalle Sammattiin. Ajankohta riippuu kaukaasianpionin kukinnasta. Se on yleensä kukkinut 25. toukokuuta, mutta tämän kevään kukinta-ajakohtaa ei vielä tiedetä.

PERUTTU.Perennanvaihto Lohjan museolla torstaina 28.5. klo 17.30–18.30.

Kesäkuu

Toinen pihakävely, sekin Sammatissa, Erja ja Veijo Hinkkasen pihassa Sammatissa, Lammintie 25, tiistaina 23.6. klo 18. Ilmoittaudu etukäteen täällä tai tekstiviestillä numeroon 044 534 5223. Kävelylle otetaan enintään 20 henkilöä.

Hinkkasten pihassa on kasvimaa, kiviaita, maanpeitekasveja, tammia ja mustikkamättäitä sekä tulotien varrella rehevä niitty. Pysäköintipaikkoja on vähän, autot voi jättää esimerkiksi puolen kilometrin päähän Paikkarin torpan pysäköintialueelle.

Pihakävelykohteita saa esittää lisää! Sen voit tehdä klikkaamalla tätä linkkiä Pihan ei tarvitse olla tiptop, innostus riittää. Sitäpaitsi vierailijoilta voi saada hyviä vinkkejä ongelmakohtien kohentamiseen.

Heinäkuu

PYRITÄÄN JÄRJESTÄMÄÄN. Sunnuntaina 5.7. valtakunnallinen Avoimet puutarhat-tapahtuma. Seura toivoo aktiivista osanottoa. Ilmoittautua voi tämän linkin avulla.

SIIRRETTY VUODELLA.Retki Viroon 20.–22.7. Kohteina Viljandi ja Tartto. Vieraillaan muun muassa Terje Luigin puutarhassa, Olutsveren kartanossa, Viljandin ritarilinnan rauniolla, Tarton kasvitieteellisessä puutarhassa ja Rosmakorin ruusutarhalla. Matkan hinta 395 euroa, lisähinnasta ateriat laivalla. Matka toteutuu jos lähtijöitä on vähintään kolmekymmentä.

Elokuu TAPAHTUMAT JÄRJESTETÄÄN MIKÄLI EI OLE TAPAAMISRAJOITUKSIA

Lauantaina 15.8. retki Tuusulanjärven rantamille Torsti Salosen opastamana. SIIRRETTY. UUSI AIKA 5.9. Retkellä tutustutaan Sibeliusten Ainolan puutarhaan sekä Ainolaan, Pekka Halosen Halosenniemeen ja Maija Halosen puutarhaan. Lisäksi vieraillaan Järvenpään taidemuseon näyttelyssä, joka kertoo Eero Järnefeltin Suvirannasta. Lounas nautitaan Tuusulan Gustavelundissa ja kahvi Syvärannan Lottamuseossa.

Taimien esittelyä tiistaina 18.8. klo 17–18 Taimiteutarissa (osoite Inkoontie 79). Esittelyssä havukasvit. Myös paljon muita puita, pensaita ja perennoja. Ostomahdollisuus.

Perennanvaihtoa Pusulan Ahjolassa torstaina 27.8. klo 17.30–18.30.

Syyskuu

5.9. Retki Tuusulaan

Lumoudu Ainolasta. Lähde Tuusulaan!

Lähdemme syyskuun ensimmäisenä lauantaina eli 5.9. retkelle
Tuusulaan. Oppaanamme toimii Torsti Salonen. Tutustumme Sibeliuksen
Ainolan puutarhaan ja kotiin. Syömme lounasta Gustavelundissa.
Tutustumme Pekka Halosen ateljeekotiin Halosenniemeen ja puutarhaan.
Pistäydymme Järvenpään taidemuseossa, jossa Eero Järnefeltin
Suviranta-näyttely. Kahvit juomme Lottamuseossa.

Lähtö Virkkalasta, Ristin koulun pysäkiltä klo 8 ja Lohjan Kirkkokentältä klo 8.30. Paluu Kirkkokentälle noin klo 18 ja
siitä Virkkalaan. Hinta jäsenet 85 euroa, muut 95 euroa.

Ilmoittaudu ennen kuin maksat, koska museokortti vaikuttaa hintaan. Hintaan sisältyy matkat, opastukset, ruoat ja
kahvit. Ilmoittautumiset Virkolle tekstiviestillä numeroon 0452724003, viestiin retkelle lähtijöiden nimet, mistä tulet
bussin kyytiin, ruoka-allergiat ja onko sinulla voimassa oleva museokortti.

Ilmoittautuminen 21.8. mennessä ja maksu Lohjanseudun Puutarhaseura ry:n tilille FI38 5236 2110 004 61  viitteeksi
Tuusula0509. Retki toteutuu, jos ilmoittautuneita on vähintään 30.

Syyskuussa voisi olla kiva käydä pihakävelyllä. Kutsu meidät kylään pihallesi! Tee se tämän linkin kautta.

Lauantaina 19.9. omenakarnevaalit.

Syyskuussa retki Tuomas ja Iiris Mattilan palkitulle Kilpiän tilalle Pusulaan. Tarkoitus on lounastaa Pikku-Omenassa. Syksyllä vierailu myös Pirkko Ruonalan puutarhassa.

Loka-marraskuu

Torsti Salosen luentoja lohjalaisista puutarhoista. Ajankohta täsmentyy myöhemmin.